måndag 5 september 2011

Dagen idag

Förmiddagen bjöd oss på lite sol innan molnen började täcka himlen.
Här hemma har det varit full fart på colliepojkarna hela dagen. De jagar varandra, brottas, busar och biter varandra. Det känns nästan som de ska riva hela huset när de håller på som värst.




Kände att jag behövde aktivera dem lite, så det fick bli en tur till skogen på eftermiddagen där la jag några spår åt dem. Två korta till Bamze ett på ca 25m och ett på 40. Diezel fick ett lite klurigare spår med vinklar på ca 300m.
-Ååå så roligt de tyckte att det var, båda två jobbade verkligen jättebra.

Det är så kul att se lilla Bamze gå där och strosa i skogen, för att sedan se hur det går upp ett ljus för honom. Det ser ut som att han tänker: Aha...här är det något, jag följer det. När han sen kommer till slutet och får godis och beröm blir han så otroligt lycklig:)

Även Diezel var jätteduktig idag. Man ser verkligen att han tycker att det är kul nu när jag har börjat göra spåren lite klurigare åt honom. Jag hade ställt hans matskål i slutet av spåret idag också. Det känns verkligen som att han börjar bli mer och mer motiverad :)

Jag är så glad att vi åkte till skogen när vi gjorde. Vi fick lite regndroppar i håret och lagom som vi var färdiga så öppnade sig himlen. Det var otroligt skönt att komma hem efteråt och sätta sig med en varm kopp te, med två trötta hundar som värmde mina frusn fötter.

Nu är det snar dax att hoppa i regnkläderna och gå kvällspromenaden.

 
Ha en trevlig måndagskväll.




1 kommentar:

  1. Härligt det låter. I dag har vi körst Rallylydnad, jättekul. Men gårdagens eftermidagspromenad var något Rex kunde hoppat över i regnet. De är så söta i sina regntäcken/kram

    SvaraRadera