fredag 30 september 2011

Utställning.

Lördagen den 24/9 var det utställning i Lindesberg. Först hade jag tänkt att anmäla Bamze dit, men eftersom vi redan var anmälda till Västerås den 2/10 så kände jag att det skulle bli lite förmycket med två helger i rad. Men eftersom två av systrarna skulle till Linde så slog vi två flugor i en smäll och passade på att hälsa på "mormor" & "morfar" den helgen. Vi åkte upp på fredagen och sov över, sen på lördagsmorgonen begav jag och Bamze oss mot utställningen medans Diezel fick vara kvar hos mina föräldrar.
Tänkte att det skulle vara bra miljöträning och framför allt nyttigt för Bamze att åka någon stanns utan Diezel och så tyckte jag nog att det skulle räcka att hålla reda på en hund på utställningsområdet.


-Men tji fick jag!!
Jag hade glömt stamtavlan med vaccinationsintyg hemma, så Bamze fick inte ens följa med in. Det kändes lite snopet att få gå och sätta honom i bilen och att jag fick gå in själv. Men sådana är ju reglerna.


Jag tittade medans syrrorna gick. Den ena kom trea och den andra femma, men med bra kritik. Eftersom ingen av dem gick vidare så följde de med oss till bilen så Bamze fick träffa dem i stället. Det var så kul för dem att få leka en liten stund.


-Nu när jag känner efter så inser jag  nog att jag börjar bli lite spänd av förväntan inför helgens kommande utställning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar