torsdag 12 april 2012

Kursstart och collieträff...

Nu har vårens kurser börjat dra igång!!
I måndags började Diezel och jag vår fortsättningskurs i agility.
Vi körde ett tre-timmarspass, vilket blev intensivt men mycket bra. De kommande tre tillfällena är oxå fördelade på tre timmar per gång. I måndags tränade vi på lite hopphinder i följd med lite bakombyten, slalom och gungbrädan. Diezel lyackades trilla av gungbrädan och tyckte inte alls att det var så kul efter det. Känner mig mycket dum, för jag tror att jag gjorde alldeles för stor grej av det hela. Men men det är väl bara att träna, träna och åter träna. Vi avslutade med en motovationsbana med tre hopphinder i följd, tunneln och sen ytterligare tre hopphinder för att få upp tempot. Å vad kul Diezel tyckte att detta var :)
Nu ser vi fram emot söndagen då nästa agility-tillfälle är.

Vi har även varit på collieträff, denna gång stod det rallylydnad på schemat :)
Bamze tyckte det var jättekul och jag tror att detta skulle vara mycket nyttig träning för honom på lite lagom nivå. Så ikväll är lillbusens tur med kursstart :)
Vi skall gå rallylydnadskursen som startar på klubben ikväll, vilket oxå skall bli jättekul.
Återkommer om innehållet på det första kurstillfället.

Nu skall jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar