söndag 20 november 2011

November

Nu var det verkligen länge sedan jag skrev här, så jag kände för en liten uppdatering. Tyckte även att det var på tiden att "vintra" till bloggen lite. Därför har jag bytt bakgrundsbild och lagt in en vinterbild på Diezel från  förra året, Vad tycks??


Idag har vi haft en riktigt gråmulen och regning dag. Men pojkarna har fått lite aktivering i form av promenad, apport-träning och spår. Det var bara att stoppa in dem båda i duschen efter dagens aktiviteter. Just då önskade jag faktiskt att jag hade valt den korthåriga varianten av collie i stället för den långhåriga.
-FY VAD DE SÅG UT!!!
Men men det är sånt man får stå ut med.

Båda två var in alla fall superduktiga idag. 
Det var faktiskt första gången som Diezel fick vanliga apporter i spåret, vilket gick kanonbra, han plockade alla utan problem. Även mitt lilla yrväder var jätteduktig. Insåg idag att det är dax att öka på svårighetsgraden en aning för honom. Det är nog det värsta med mig, att jag inte ger dem nån utmaning, utan gör det oftast för lätt för dem båda. Men men jag får väl försöka höja ribban lite i taget och se hur det går.

Han börjar bli så stor nu våran lilla Bamze-bus. Tänk på tisdag är han redan åtta månader. Man märker att han börjar bli större, men han har fortfarande inte börjat lyfta på benet ordentligt. Ett par gånger har han gjort det, men det ser ut som att han inte riktigt förstår varför han gör det :)

Nej ni, nu skall jag pallra mig i säng. Det är ju faktiskt en dag i morgon oxå.


Ha det gott!!

Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar